کیک آلبالو

مطبخ خانومی

کیک آلبالو

مهسا رمضانی
مطبخ خانومی

کیک آلبالو

کیکهای میوه ای بافت نرمی دارن و به خاطر عطرو طعم میوه ای که داخل کیکه کیفیت مطلوبی و خوشمزه ای هم دارن.کیک آلبالو یکی از اون کیکهای خوشمزه ایه که توصیه می کنم حتما درستش کنین...

موادلازم:

آرد                1 و نیم پیمانه

تخم مرع                  2عدد

شکر                     نصف پیمانه

روغن                      نصف پیمانه

ماست                    نصف پیمانه

وانیل                      1/3ق چ

بکینگ پودر              1ق م

آلبالو بدون هسته           1پیمانه

طرز تهیه:

تخم مرغ+ وانیل رو با همزن به مدت 3دقیقه می زنیم تا کف کنه بعد شکر رو اضافه می کنیم و دوباره با همزن می زنیم تا حجیم و کشدار بشه(3 دقیقه کافیه)بعد ماست و روغن رو اضافه می کنیم و در حد مخلوط شدن به هم می زنیم و در نهایت مخلوط ارد و بکینگ پودر رو کم کم روی خمیر کیک الک می کنیم و با لیسک به هم می زنیم و مخلوط می کنیم.

برای زیباتر شدن این کیک از قالب کمربندی استفاده می کنیم.من موادم رو دوبرابر کردم و در قالب کمربندی با قطر 25 سانت درست کردم.اول قالبمون رو چرب می کنیم نصف خمیر رو داخل قالب می ریزیم و صاف می کنیم بعد نصف آلبالوهای بدون هسته رو با فاصله روی خمیر می چینیم و بقیه خمیر رو داخل قالب می ریزیم و نصف دوم آلبالوها رو روش می چینیم . اگر هم ندارین لایه لایه همین کار رو انجام بدین ولی دیگه بعد از برگردوندن کیک؛ آلبالوها می رن زیر و دیده نمی شن ولی با قالب کمربندی زیبایی این کیک دوصدچندان خواهد بودلبخند

قالب رو در فری که از 20 دقیقه قبل  با حرارت 180 درجه سانتیگراد گرم کردیم قرار می دیم.حدودا 45 دقیقه زمان برای پخت نیاز داریم.

همونطور که توضیح دادم می تونیم خمیر کیک رو داخل قالب چرب شده و آرد پاشی شده بریزیم و در فر با همون حرارتی که گفتیم قرار بدیم.

حتی می تونین داخل کاغذهای کاپ کیک درست کنین فقط زمان پخت در این صورت کمتر می شه و حدودا 15 تا 20 دقیقه خواهد بود و بسیااار زیبا و مناسب برای مهمونیهاست.

برای اینکه ببینیم کیکمون پخته یا نه یک خلال دندون یا تستر در مرکز کیک فرو می کنیم اگر چیزی بهش نچسبید کیکمون پخته.زمان پخت کیک به نوع و جنس قالب و فر بستگی داره پس خودتون مراقب باشین.چون این زمانی که گفتم تقریبیه.

 بفرمایین...



موضوعات مرتبط: کیک ها ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : سه شنبه 25 تير 1398برچسب:کیک ها, | 13:9 | نویسنده : مهسا رمضانی |




.: Weblog Themes By SlideTheme :.